Titulní obrázek

Seat Ibiza ST FR - nový kombík se 150 koňmi

7.květen 2012

Kombíkový Seat Ibiza patří k nejhezčím malým combi, teď celá řada včetně třídveřového stejně pohledného hatchbacku a nejprodávanějšího pětidveřáku prošla faceliftem. Na svět se nyní dívá LEDkovýma očima. Na ženevském autosalonu měla totiž  premiéru i občerstvená ibiza a hlavně její verze FR Combi. To je nejrychlejší verze malého seatu, který v Česku dělá přes polovinu prodejů značky. Tenhle kombík umí uhánět až 212 km/h.

Sice to není přímý konkurent Fabie RS, ta má i v kombiprovedení o 30 koní víc, ale kdo chce svižného kombíka, je na správné adrese. Seat není tak vyhraněný, svou sílu nedává najevo navenek a uvnitř se to nejvíc pozná na skvělých pohodlných a dobře tvarovaných sedadlech, která vás podrží v ostře projetých zatáčkách.

Kdysi měl Seat slogan Auto Emoción. V případě FR jsou ty emoce spíš potlačené. Navenek je to pořád klasický Seat Ibiza, která vypadá dobře i bez přehnaných spojlerů, křídel a dalších doplňků. Ale řidiče překvapí nečekaně kultivovaný a utlumený zvuk.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Komu je to málo, může si počkat do konce roku, kdy se představí verze Cupra, která má mít pod kapotou motor 1,4 TSI, ze kterého motoráři vydolují dvě stě koní.

Kombíkové FRko má pod kapotou 150koňovou kompresorem a turbodmychadlem přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku TSI. Ale můžete vybrat i krotší verzi 1,2 TSI se 105 koňmi, i ta na hezky svižnou jízdu stačí – pojedete-li ráno brousit silnice bez doprovodu a nákupu v kufru.

Všechny ibizy s výkonem nad sto koní mají v základní výbavě také stabilizační systém se systémem XDS, který simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Ten v zatáčce přibrzdí vnitřní přední kolo, okolo kterého se auto hbitěji stočí a ibiza tak vykružuje zatáčky s velkou chutí.

Seat Ibiza ale hlavně dostala do letošního roku facelift. Občerstvení vzhledu přichází u aut obvykle v druhé polovině jejich životní ho cyklu, u ibizy přišlo po pěti letech. A nutno říci, že se povedlo. Vylepšení při faceliftu bývají v mnoha případech změnou k horšímu, u ibizy to chvályhodně neplatí.

Prodej faceliftované ibizy již začal. Objednávky už dealeři berou, první auta dorazí v dubnu.