Titulní obrázek

Škoda Rapid má silné konkurenty

25.říjen 2012

Evropský automobilový trh nyní obohatí jednoduchá a velká auta. Zajímá Vás jaká? Například Škoda Rapid, Seat Toledo, Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.

Na pařížském autosalonu jsme mohli vidět spoustu nových modelů. Dlouho očekávanou novinkou byl bezesporu vůz Škoda Rapid, který už si můžete objednat. Novinka má ve své základní a nejlevnější verzi za 289 900 korun benzinový motor 1.2 MPI. Do konce roku dostane i nejobyčejnější Škoda Rapid klimatizaci zdarma. Premiéru mělo i dvojče Seat Toledo. Automobilky předpokládají, že o vozy bude velký zájem. Plán výroby na příští rok je podle zdroje z automobilky kolem 100 tisíc rapidů a toled, z nichž bude modelů se značkou Seatu asi 40 procent.

Společně s Rapidem se však představili i jeho konkurenti. Peugeot 301 a Citroën C-Elysée jsou také dvojčata. Odlišnosti jsou podobného charakteru jako u škody a seatu. Francouzské modely se budou vyrábět ve španělském Vigu, ale jejich hlavní trhy mají být podle plánů koncernu PSA, do kterého značky patří, mimo Evropu.

I proto to jsou klasické sedany, kterým se otevírá víko kufru bez zadního okna. Českého zákazníka bude určitě více zajímat, zda do auta, které je nabízeno jako rodinné, naloží kočárek, což u francouzských vozů půjde o poznání hůř než u škodovky. Silným protiargumentem však bude cena, na kterou jsou zákazníci v této kategorii velmi citliví. Citroën by měl startovat s cenovkou 250 tisíc korun za základní provedení, které však už bude mít klimatizaci a pod kapotou tříválec 1,2 litru.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Peugeot, který si od novinky v Česku hodně slibuje, mívá ceny tradičně o něco výš. Zveřejní je v listopadu. Auta stojí na upravené platformě malých modelů PSA, třeba Citroënu C3. Za pozornost stojí nízká hmotnost základní verze – pouhých 980 kilogramů. Automobilky zdůrazňují robustnost novinek, vyvíjeny prý byly pro použití na rozbitých cestách, na různých površích najely čtyři miliony testovacích kilometrů. Evropana zarazí pouze čtyři airbagy v nabídce.